پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3236
-
الف
+

آغاز جشنواره سینمایی مسکو با حضور فیلمی از ایران

فیلم «رتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری در بخش مسابقه جشنواره بین المللی مسکو حضور دارد.

فیلم ایرانی «رتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری در بخش مسابقه سی و نهمین جشنواره بین المللی سینمایی مسکو حضور دارد.

به گزارش آی‌فیلم ، در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی سینمایی مسکو  فیلم هندی «باهوبای قسمت پایانی» به کارگردانی راجا مائولی پخش شد.

به علاوه، تجلیل از فرانکو نرو هنرمند ایتالیایی برای ایفای نقشی مهم در توسعه سینمای جهان نیز بخش دیگری از مراسم جشنواره مسکو بود.

گفتنی است که در جشنواره امسال، در مجموع 247 فیلم در بخش‌های مختلف به نمایش در می‌آید که 13 اثر در بخش مسابقه است.

همچنین قابل ذکر است که فیلم کوتاه ایرانی «رتوش» هم جزو آثار برتر جشنواره بین المللی سینمایی مسکو برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب شده است که از 22 تا 29 ژوئن (اول تا هشتم تیر ماه) جریان دارد.

فیلم ایرانی «رتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری توسط هیات داوران سی و نهمین جشنواره بین المللی سینمایی مسکو، به عنوان 10 فیلم برتر این جشنواره انتخاب گردید.

در سال‌های اخیر فیلم‌های ایرانی در جشنواره بین المللی سینمایی مسکو حضور چشمگیری داشته و چندین فیلم ایرانی جوایز برتر این مسابقات را از آن خود کرده‌اند.

سال گذشته فیلم دختر ساخته سیدرضا میرکریمی حاضر در بخش اصلی رقابتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی سینمایی مسکو سه جایزه اصلی برترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد و انتخاب دوم از نگاه بینندگان را کسب کرد.

لازم به ذکر است که «مرا بخر» و «کپور یخ زده» به عنوان آثار برتر از روسیه نمایش داده می‌شوند.

 همچنین، فیلم‌هایی که از کشورهای دیگر در این جشنواره بین المللی حضور دارند، می‌توان به آثاری از الجزایر، ترکیه، لهستان ، دانمارک، نروژ، فرانسه و اسپانیا به اشاره نمود.

جشنواره بین المللی فیلم مسکو که برای نخستین بار سال 1935 برگزار و پس از یک دوره طولانی وقفه سال 1959 از سرگرفته شد، هر سال یک بار برگزار می‌شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر